kumasi Childrens home dag 3 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda - WaarBenJij.nu kumasi Childrens home dag 3 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda - WaarBenJij.nu

kumasi Childrens home dag 3

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Oktober 2012 | Ghana, Accra

Dag 3 Kumasi childrens home
De dag begon met de kerk. Alle kinderen van de school, jong en oud kwamen bij een. De kinderen gingen om de beurt liedjes zingen. Alleen wat een chaotische bende. Kinderen schreeuwen en bleren door mekaar heen. En de lerares vind het wel ok. Volgens mij corrigeren ze de kinderen alleen als ze echt, zelf spuugzat van zijn. Ik snap hun regelmaat en consequentheid totaal niet. Dat is het cultuur verschil met ons. De ene keer zijn ze heel streng en de andere keer weer niet. Maar ja, we kunnen als vrijwilligers er niks aan veranderen. Na de "dienst" ging ik met de kinderen naar de klas. De kinderen gingen aan hu tafel zitten en ruzie lopen schoppen. En dan had je de lerares weer die er niks tegen deed en met haar kont op de stoel zit en het werk van de kinderen na zit te kijken. De kinderen sloegen elkaar, trapten elkaar, slaan mekaar in het gezicht. Op een gegeven moment pakte ze haar stok en sloeg een meisje met de stok tegen de billen aan. En toen was het gelijk afgelopen. De ochtend heeft ze helemaal geen les gegeven en liet de kinderen elkaar gewoon slaan. Ik was er zo klaar mee dat ik na de pauze op het kinderdag verblijf heb gewerkt. En dat was wel leuk. Ik wil natuurlijk wel voldoening uit mijn werk halen. En ik wil op deze manier niet werken want dat vind ik zonde van mijn tijd. Dan zoekt de lerares het maar uit met haar zooitje. Dus na de pauze ging ik werken bij de kleintjes. We hebben de kleintjes de fruitsoorten geleerd en we hebben liedjes gezongen. Zelfs hoofd, schouder, knie en teen. Dat was erg leuk. Om 12.00u was het lunchpauze. Ik heb de lunch voor de kinderen opgehaald en het eten uitgedeeld. Dit keer was het banana met rijst. De kinderen moeten allemaal netjes zitten en met hun rechte hand eten. Luisterd een kind niet, dan is het een mep over de vingers. Deze kinderen zijn 2 en 3 jaar jong.Dat vind ik moeilijk om te zien. Kinderen horen eens verdrietig te zijn. Maar dat lijkt hier wel verboden, want als je huilt ben je aan de beurt. Niet altijd hoor, maar de dagen dat ik het nu meegemaakt heb was het wel zo. De leidsters op de kinderdagverblijven kunnen heel lief zijn naar de kinderen maar kunnen ook echt bitchy gedrag vertonen waar ik zelf van schrik. Sommige kinderen worden dan aan de arm getrokken en op een stoel gedouwd. Nou dat lijkt mij toch echt niet pedagogisch verantwoord. Maar ja, dat is het leven hier. En gelukkig dat de kinderen dan ook niet beter weten.Na de lunch heb ik kinderen verschoond en konden sommigen naar huis. Andere kineren die hier wonen in het weeshuis gingen een middag dutje doen. Ze slapen dan niet in een bedje. Ze slapen op de grond ineen klaslokaal. Even terug komen op afgelopen maandag. Er is een gehandicapt jongetje in het weeshuis. En dat jongetje is dag en nacht alleen. Er wordt niet naar hem omgekeken. Het jongetje ligt de hele dag op bed. Om de paar uur wordt hij gevoed en verschoond en dat is het. Ze schenken er totaal geen aandacht aan. Dat is toch verschrikkelijk. Daar kan ik zo boos en verdrietig om worden dat er met deze kinderen zo wordt omgegaan. Deze kinderen worden ook aan een arm omhoog getrokken en weer weggelegd. In plaats dat ze de kinderen netjes optillen met twee handen is hier dus niet het geval.

  • 25 Oktober 2012 - 22:31

    Krissie:

    Wow lin, klinkt heftig allemaal!! Ik zou daar ook niet goed tegen kunnen omdat zo te zien hoe je zegt dat ze met die kinderen omgaan! Gelukkig heb je het verder wel naar je zin! Ben super trots op je dat je daar bent! Gaaf om zo met je mee te lezen!!

    Xx krissie

  • 25 Oktober 2012 - 22:31

    Krissie:

    Wow lin, klinkt heftig allemaal!! Ik zou daar ook niet goed tegen kunnen omdat zo te zien hoe je zegt dat ze met die kinderen omgaan! Gelukkig heb je het verder wel naar je zin! Ben super trots op je dat je daar bent! Gaaf om zo met je mee te lezen!!

    Xx krissie

  • 25 Oktober 2012 - 22:32

    Krissie:

    Wow lin, klinkt heftig allemaal!! Ik zou daar ook niet goed tegen kunnen omdat zo te zien hoe je zegt dat ze met die kinderen omgaan! Gelukkig heb je het verder wel naar je zin! Ben super trots op je dat je daar bent! Gaaf om zo met je mee te lezen!!

    Xx krissie

  • 25 Oktober 2012 - 22:32

    Krissie:

    Wow lin, klinkt heftig allemaal!! Ik zou daar ook niet goed tegen kunnen omdat zo te zien hoe je zegt dat ze met die kinderen omgaan! Gelukkig heb je het verder wel naar je zin! Ben super trots op je dat je daar bent! Gaaf om zo met je mee te lezen!!

    Xx krissie

  • 25 Oktober 2012 - 22:32

    Krissie:

    Wow lin, klinkt heftig allemaal!! Ik zou daar ook niet goed tegen kunnen omdat zo te zien hoe je zegt dat ze met die kinderen omgaan! Gelukkig heb je het verder wel naar je zin! Ben super trots op je dat je daar bent! Gaaf om zo met je mee te lezen!!

    Xx krissie

  • 26 Oktober 2012 - 13:15

    Steffanie:

    Heey lin,

    Nou.... Pfff das idd heftig zeg!
    Wat zielig voor dat gehandicapte kindje zeg!
    Wel beter dat je bij de kleintjes nog een beetje kon helpen dan, want als ik het zo hoor idd een zootje zeg. Gelukkig red jij je wel daar dus zet m op meis!

    Ly dikke kus

  • 26 Oktober 2012 - 20:01

    Renate:

    Haaaa linnpin!!! je reageerde weer is niet op mijn prive bericht op facebook haha, dus dan maar zo! wat lomp allemaal zeg! jeetje! niet normaal! ik had het ok niet aan kunnen zien hoor! mag jij dat gehandicapte kindje wel gewoon aandacht enz geven? vind het echt zielig!! en idd groot gelijk! lekker naar het kdv ipv van die aso kinders. aanpakken die handel en die juffrouw net zo! luiwief! haha ik heb erg moeten lachen om je verhaal in de kerk! Ik zie je daar al zo in je upke stiekem lachen! Ik lees verder dat je het erg naar je zin hebt! fijnfijnfijn!! ik mis je wel hoor!! Nou laat snel maar weer wat van je horen!! hihi


    Dikkee kuss Renateeee

  • 27 Oktober 2012 - 14:14

    Truus:

    hoi linda,
    zo te zien op de foto heb je het naar de zin.
    wel een cultuurschok hoe ze daar met de kinderen omgaan,maar ik denk dat je daar weinig aan kunt veranderen.
    hoef je nou niet voor de klas te staan of is dat je eigen keuze. mag je extra aan dacht geven aan dat gehandicapte jongetje.
    is dat een weesje of is het gewoon achter gelaten door de ouders.
    we genieten van je verhalen kunnen het zo voor ons zien.
    groetjes mam

  • 27 Oktober 2012 - 15:42

    Laura:

    Heeee Linda,

    Wat een verhalen zeg, leuk om zo op de hoogte van jouw avonturen te blijven. Jeetje wat heftig zeg voor dat kindje met een beperking, sneu hoor. Echt erg! Kan me voorstellen dat je je daar enorm kwaad om kan maken. Oneerlijk onrecht!! Bahh niet leuk!!
    Fijn dat je nog naar je zin hebt ondanks het cultuurverschil in normen en waarden. De kinderen zijn vast heel blij met jou! Zo'n lieve juf! Dadelijk willen ze je nooit meer kwijt!

    Toppertje ga zo door!
    -x- Lau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

23 November 2012

Cape coast, laatste blog!!

15 November 2012

National mole park

07 November 2012

princ will academy school

01 November 2012

weeshuis

01 November 2012

foto's
Linda

Actief sinds 27 April 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 13590

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 24 November 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: