weeshuis - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda - WaarBenJij.nu weeshuis - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda - WaarBenJij.nu

weeshuis

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 November 2012 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor alle lieve en leuke reacties!! Ik vind het altijd erg leuk om ook jullie reacties te lezen. En dat jullie met me mee leven!
Vandaag was mijn laatste dag werken in het weeshuis. Eigenlijk zou morgen onze laatste dag zijn maar we waren er helemaal klaar mee. De mensen zijn daar dus totaal niet vriendelijk. We willen van alles doen daar maar nooit is iets goed. echt stank voor dank. En niet iedereen is zo hoor, maar de meesten wel. Gister werkte ik bij de peuters 2 en 3 jaar. Ze leerden het alfabet van A t/m E. Op een gegeven moment moest er een jochie van 2 jaar naar voren komen en de letter A aanwijzen maar hij wees de letter E aan. En toen kwam het ergste waar ik al bang voor was. Hij moest zijn hand ophouden en kreeg me toch een klap met de stok van de lerares. En heel logisch dat dat jongetje ging huilen. Hij moest stoppen met huilen. Maar dat deed hij niet. Logisch ook als je met een stok wordt geslagen. Hij werd gepakt bij zijn arm en werd zo naar buiten geslingerd. Ik was zo kwaad en verdrietig. Mijn tranen rolden over mn wangen. Ik kon het echt niet geloven. Een jongetje van 2 jaar die het alfabet moet leren. Wat bezielt dat mens?? Dan ben je toch niet wijs?? Ik kreeg al rare gedachtes. Als ik touw had, had ik dat wief vastgebonden en zo achter in de sloot gedumpt, en gezegd: dobber maar lekker!! Echt dat maakte me zo kwaad. Bah wat een stom wief!! Maar ja, dat is hun cultuur en dat heb ik te respecteren. Ook mocht ik het jochie niet knuffelen. Even later zat er een ader jochie niet recht op zn stoel, en pats, hij kreeg ook met de stok. Ik wilde die stok afpakken en haar een paar flinke petsen geven. De kinderen zijn gewoon bang voor de lerares. Kinderen van 2 en drie jaar. Ze moeten met plezier naar school gaan en niet bang zijn dat ze wat verkeerd doen hier. Nou, ik heb echt heel veel gezien in dit weeshuis. En heel veel dingen zijn gewoon niet menselijk. Ze hebben een hekel aan kinderen als ze huilen. Als ze te lang huilen, petsen ze ook. Vandaag was er een meisje van 3 jaar heel moe. We gingen allerlei liedjes zingen enzo. Maar tijdens het zingen viel ze gewoon in slaap, staand. Dit meisje werd ook ff wakker geschud met de stok. Ik kon het alemaal niet meer aanzien. Ik vind dit zo sneu vor de kinderen. Ook als vrijwilliger ben je gewoon bang dat je wat verkeerd zegt. dus dan denk je van, laat ik maar niks zeggen en hun regels volgen. Vanmiddag moesten we de kleren van de kinderen wassen. Dit gebeurd met de hand. Maar zo'n zuster vertelde ons dat we niet konden wassen bla bla bla. Ze zat alleen maar te zeiken. we waren er zo klaar mee en dat hebben we tegen haar gezegd. We kunnen veel hebben maar dit gaat ons te ver. We hebben onze tas gepakt en zijn zo weg gelopen. geen moment spijt gehad en ik ben super blij dat ik daar weg ben. Pfff....En volgende week gaan we werken op onze school van onze hostfamilie. En daar gaat het niet zo als in het weeshuis. Hier hebben ze respect vor ons en behandelen ons goed. En zo hoort dat!! Mn volgende verhaal volgt zo snel mogelijjk. Ik laat jullie weten hoe het was op school!! Lieve groetjes en kusssies Linda

  • 01 November 2012 - 16:31

    Erna:

    Hoi Lin,
    Wat een verhaal weer en wat knap dat je je in kunt houden, ik geloof dat ik zo'n mens aan zou vallen. Geef de kinderen liefde in plaats van slaag, dan bereik je veel meer. Maar goed dat jullie weggegaan zijn, compliment daarvoor. Nog veel plezier in je gastgezin.
    Knuffel van ons allemaal hier.

  • 01 November 2012 - 16:31

    Erna:

    Hoi Lin,
    Wat een verhaal weer en wat knap dat je je in kunt houden, ik geloof dat ik zo'n mens aan zou vallen. Geef de kinderen liefde in plaats van slaag, dan bereik je veel meer. Maar goed dat jullie weggegaan zijn, compliment daarvoor. Nog veel plezier in je gastgezin.
    Knuffel van ons allemaal hier.

  • 01 November 2012 - 16:51

    Jolein Rins En Jidde:

    hoi linda
    ho gaat die? met ons ales goed.
    kinder van 2,3 jaar al een klap kijgen ze ijn nog maar 2,3!!
    op de bso gaat ales je hat tog een kartje gesturt dindag leesde iedereen het
    groetjes rins jidde en jolein (#) :*

  • 01 November 2012 - 19:08

    Ellen:

    hey, nou idd knap dat je je kunt inhouden daar. wel goed dat je bent opgestapt, want dat kun je niet aanzien. wat is dat daar voor cultuur?! hopelijk krijg je vanaf volgende week wel voldoening van je werk. succes! xx

  • 01 November 2012 - 20:00

    Annelies:

    Wow lin, echt heel heftig om te lezen. Kom je daar om wat te verbeteren en dan gaan ze zo met jullie om en zie je dingen die je eigenlijk helemaal niet wil zien daar. Goed dat je bent weggelopen. Wel zielig voor de kinderen van 2 die dat elke dag meemaken wat een eikels daar. Hou je taai en volgende week gelukkig bij je hostfamilie werken. Xxxx

  • 01 November 2012 - 21:32

    Marion:

    Hoi Linda,

    wat een verhalen zeg, wat je daar mee maakt. Ik heb wel veel bewondering voor je en wat jij voor deze kinderen doet.Ik zou in jou geval hetzelfde gedaan. Ik krijg kippevel van al nare ervaringen daar, maar inderdaad het is hun cultuur en jij kunt als vrijwilliger er niet veel aan doen/ zeggen. Ik had liever de lerares ook een pak slaag gegeven etc. wat dat betreft hebben wij het inderdaad hier goed.

    Hoe gaat het verder met je? Hou je het allemaal een beetje vol of ben je er alweer aan toe om terug tekomen?

    Met mij en het kindje gaat alles goed. Wordt nu wel een beetje zenuwachtig hoor? Vooral hoe zal de bevalling gaan, is alles goed met het kindje etc. Als alles goed blijft gaan dan wordt ik 13 november opgenomen in het ziekenhuis en dan kom ik ook niet eerder thuis dan het kindje geboren is. Maar dat zal dan niet lander dan een week duren. dus het einde is in zicht

    Ik hou je op de hoogte en hou je nog eventjes taai in het verre land.

    Hopelijk heb je inderdaad meer plezier in je werk bij het gastouder gezin en kun je je reis met een leuke ervaring afsluiten.

    Ik blijf je volgen.

    Liefs marion

  • 02 November 2012 - 09:24

    Suzan:

    Jeetje zeg, dat dat allemaal maar zo kan. Hier word je gelijk aangeklaagd. Ik kan me voorstellen dat het je heel erg frustreerd dat je niets kunt doen. Dan kun je het maar beter niet zien omdat je er niets aan kunt veranderen.
    Hopelijk heb je het bij je hostgezin meer naar je zin.
    Groetjes Suzan

  • 02 November 2012 - 16:44

    Steffanie:

    He meis,

    Nou goed gedaan!!! Hoop dat je t bijnde school van je gastgezin leuker hebt!
    Hier alles goed! Kaine is een echte bink! Van de week waren we bij de kapper en daar dachten ze dat hij al 2maand oud was, omdat hn al zo groot is... Hihi
    Succes volgende week en voor nu!

    Ly en tot snel dkke kus

  • 02 November 2012 - 21:50

    Krissie:

    He bah, wat naar om te lezen! Ik zou die mensen ook zo wat aan kunnen doen als ik dat zo lees!! Goed dat jullie de keus hebben gemaakt daar te stoppen! Wel heftig! Veel plezier bij jullie gastgezin nog! Beter dat het er daar op school beter aan toe gaat!

    Xx van ons alle 3

  • 03 November 2012 - 09:43

    Talitha :

    Ben trots op je! Blij om te horen dat niet iedereen kinderen slaat. Heel veel succes! Kus van ons! P.s. heb van Marloes begrepen dat Gypsy zich goed vermaakt

  • 03 November 2012 - 22:37

    Jose :

    hallo Linda
    dit vind ik toch een absurd verhaal zo ga je toch niet met kleine kinderen om, geen wonder dat je dit niet aan kunt zien ik hoop dat je het beter krijgt! probeer nog te genieten de komende weken
    gr jose

  • 04 November 2012 - 12:53

    Astrid:

    hoi linda,
    wat ontzettend leuk om jou verhalen te lezen.
    wat een cultuur verschillen zijn toch, maar dat maak je reis zeker boeiend.
    en wat erg dat daar de kinderen geslagen worden.
    ik snap dat je daar heel veel moeite mee hebt en dan mag je ook niks van zeggen ook.
    lijkt mij heel moeilijk om daar goed mee om te gaan.
    je zou die kinderen toch zo mee willen nemen naar huis.
    hopelijk hebben jullie nog een paar mooie weken voor de boeg.

    groetjes astrid,

  • 11 November 2012 - 16:51

    Lau:

    Heftig zeg pff jeetje o mijn god das toch ook echt niet om aan te zien. Kon je maar wat doen. :(:(

  • 13 November 2012 - 11:03

    Wencke:

    hee lin,
    jee heftig om te lezen zo zeg! het zal voor jullie nog wel heftiger voelen!
    hou je taai daar en (hopelijk) veel plzier op de school van je gastgezin...
    xx Wencke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

23 November 2012

Cape coast, laatste blog!!

15 November 2012

National mole park

07 November 2012

princ will academy school

01 November 2012

weeshuis

01 November 2012

foto's
Linda

Actief sinds 27 April 2012
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 13562

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 24 November 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: