Eerste dag Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda - WaarBenJij.nu Eerste dag Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda - WaarBenJij.nu

Eerste dag Accra

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Oktober 2012 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,
Mijn derde poging om een stukje te schrijven op mn blog.
Het is al twee keer mislukt, en ik was niet zo slim om het op te slaan.
Maar goed hier is ie dan eindelijk. Gisterochtend om 08.00u sóchtends vertrokken van huis en onze vlucht zou om 11.45u vertrekken naar Lissabon, maar we hadden een uur vertraging. We vlogen met ons drieeen. Het was erg gezellig, veel gekletst en veel gelachen. Eenmaal op Lissabon konden we een uur wachten voordat ons volgende vlucht vertrok naar Accra. We konden ons vast voorbereiden wat we waren bijna de enige blanken op een paar andere na. Ook in het vliegtuig was alles donker ijnen zag je maar paar blanke koppies, en die waren van ons hihi. En schuin voor me zat dus een vent ff uigebreid uit zn neus te vreten, enne nou je wil niet weten wat ie verder deed, hou ik maar voor mezelf. Maar het blijkt daar heel normaal te zijn om dat ff te doen. Eenmaal aangekomen op Accra airport 23.00u moesten we ff omschakelen van de warmte. Maar wel erg lekker die warmte toen we uit het vliegtuig stapten. Het was gewoon nog 27 graden. Daarna moesten we door de paspoort controle. En laat ik nou net in de verkeerde rij staan. Bij een grote Ghaneze chagarijn. Er zat ook en vrouw naast en ik hoopte dat zij mijn gegevens zou checken. Maar nee dat was niet het geval. Ik loop naar de man toe en geef mijn paspoort af en mn andere papieren. Ik zag bij mn voorbij gangers dat we onze vingerafdrukken moesten laeten zetten. Maar die vent zat zo binnenmonds te mompelen dat ik er dus geen bal van snapte. Dus ik zeg:" Sorry, i understand you". Hij keek me kwaad aan, sodeju. Nou echt waar, piste al zo wat in mn broek. En raar lopen lullen en doen. Ik dacht laat me nou gewoon door lopen. En Bianca en julia die stonden daar te wachten op mij. Die waren dus al lang klaar. En tuurlijk bij mij ff moeilijk doen. En toen op naar de bagage hal en onze spullen pakken. Alles op ee karretje gedropt en naar buiten gelopen. Daar stond dus iemand van Syto te wachten met een bordje SYTO erop. Dat is van onze partnerorganisatie. Dus hopppaaa wij naar het bussie toe. Nou best een leuk Afrikaans bussie hoor. En hij heeft ons naar het hostel gebracht. Onderweg kwamen we mooie villa huizen tegen en wat van die afgetrapte schuurtjes. Jaa het verschil is aardig groot met arm en rijk. Bij ons hostel aangekomen onze spullen gedropt. Mooi kamertje met 6 bedden. En toen hebben we buiten nog ff lekker koud biertje gedronken, heerlijk!! Nou ja, 2 dan. Toen bed in, bekaf natuurlijk van zo'n lange reis. We hebben redelijk goed geslapen ondanks de warmte. Vanochtend hebben we ontbeten, dat bestond uit droge stoete maar wel met koffie!! Lekker!! En toen werd er ff lekker getrommeld bij ons ontbijt door die Afrikanen. Dus toen moesten wij ook ff trommelen. En Linda kan er natuurlijk weer eens geen bal van, maar maakt niet uit. Straks al het tijd is om weg te gaan, kan ik trommelen. Ik verblijf tot vrijdag in het hostel. Dus tot nu toe nog een goed bed en een gewone douche. Vrijdag vertrek ik naar mn gastgezin en dan mag ik douchen met emmertjes water hihi. Morgen gaan we met de organisatie naar het strand. Lekker zonnen. De rest van de week gaan we cultuur proeven, afrikaans koken en zien we wat van Accra.Nou mensen, ik ga van de zon genieten en doe rustig aan he, in het kikkerlandje.f oto's volgen zo snel mogelijk. Doeiiii, xxxxx linda


  • 28 Oktober 2012 - 17:45

    Arjan Slingerland:

    hee linda,

    je kent me niet maar kwam via google bij je verhaal terecht,

    ik zal me eerst zelf ff voorstellen,

    mijn naam is Arjan Slingerland en loop hier in Ghana voor vier maand stage bij een Nederlands bedrijf,

    als je het is leuk vind om is ergens wat te gaan drinken dan ben ik daar wel voor in de stemming,
    weet niet of jullie er nog zitten kon ik niet echt opmaken uit je verhaal,

    laat maar weten,

    ben bereikbaar op +233540782145

    Gr Arjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

23 November 2012

Cape coast, laatste blog!!

15 November 2012

National mole park

07 November 2012

princ will academy school

01 November 2012

weeshuis

01 November 2012

foto's
Linda

Actief sinds 27 April 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 13586

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 24 November 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: