Tweede dag Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda - WaarBenJij.nu Tweede dag Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda - WaarBenJij.nu

Tweede dag Accra

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Oktober 2012 | Ghana, Accra

Vervolg op verslag 1, dag 2
We dachten dus eindelijk te gaan slapen. We waren zo moe van de eerste dag. Dus we waren al zo'n beetje ingedommeld rond 23.00uur. En toen werd er opeens hard op de deur geklopt. En nog een keer en nog een keer. Toen dacht ik maar op te staan en deed met mn slaapkop de deur open. Stonden er nog twee vrijwilligers voor de deur. Een uit Canada en een uit Belgie. ( franstalig). Dus deze meiden moesten ook nog bij ons op de kamer. En het was al nokkie vol. Maar wel erg gezellig. Dus duurde ff voordat we in slaap vielen. De volgende morgen werden we gewekt om 06.30u. Om 07.00uur gingen we ontbijten. En dit keer wel lekker ontbijt. Geen droge stoete. lekkere broodjes met omelet. Lekker!! Om 08.00uur werden we door de organisatiie van Syto opgehaald. We kregen Ghaneze les over cultuur, normen en waarden. In de regio waar ik terecht kom, (Kumasi) grote stad spreken ze TWI en Engels. We kregen dus les in het Ghanees. Erg leuk om mee te maken.Er werd ook uitgelegd over je verjaardag en op welke dag je geboren bent, wat dat betekent. Mijn naam is AFIA. Ik ben geboren op vrijdag. Dus ik ben heel sociaal, open hart en gevoelig type. Nou dat klopt ook wel toch?? We waren met een groepje van 6 vrijwilligers. Bianca, Julia en ik met het canadese meisje,meid uit belgie en een oudere man uit Belgie. Erg leuk trouwens om deze mensen allemaal te ontmoeten. En ook erg gezellig!! Tijdens mijn Ghaneze les werd er ff verteld dat je geen relatie aan mag gaan. Dus luitjes uit Nederland, jullie hoeven niet bang te zijn dat ik met een Ghanees thuis kom haha. Want dat is verboden terwijl je vrijwilligerswerk doet. Na onze les gingen we naar het strand. Labadi Beach. Erg mooi! Daar gingen we wat eten en drinken met zn allen. En toen kwam er een vent met een paard aan. Daar moest en zal ik op zitten. Ik op dat paard bij het mooie water. Toch vond ik het wel een beetje eng. Ik zit normaal nooit op zo'n beest. Maar nu bij het water moest ik het wel doen. Om de haverklap kwamen er mensen met spullen aan om te verkopen. Van die armbandjes, boekenleggers, embees. Je werd er mee plat gegooid. In hun ogen denken ze dat je rijk bent. Als dat nog niet genoeg was kwam er ook nog zo'n figuur als een bob marley aan met zijn rasta haar en zijn gitaar zingen. Maar voor niks gaat de zon op: Petje wordt op tafel gesmeten en of je er ff geld in wilt stoppen. Nou ja, dat doe je dan maar. Daarna gingen we terug naar het hostel om ff te eten en te douchen.Onderweg in de bus doe je zoveel indrukken op. Je ziet zo erg het verschil tussen arm en rijk. Links is bijv rijk en rechts van de weg arm. Ook zo'n groot verschil in huizen. Sommigen hebben hele mooie huizen en anderen hebben weer van die hutjes. Je kijkt je ogen uit onderweg. En mensen zie je lopen met van alles op hun hoofd. Over het algemeen alleen vrouwen. Ze dragen fruit, bananaen, souveniers. Echt van alles dragen ze op hun hoofd. Op het strand zag ik nog zo'n gozer voorbij lopen met een koelkast op zijn hoofd. Niet normaal. Ik zat echt te kijken of ie wel wijs was haha. Eenmaal bij het hostel kregen we lekker patat met kip. We hebben met zn allen nog heerlijk buiten gezeten. Lekker biertjes gedronken, gezellig gekletst en gelachen. Erg leuk met al die vrijwilligers. We hebben een leuk groepje bij mekaar. Nu is het weer sleep time!! Morgen gaan we naar de markt en krijgen we een city tour door Accra. Dus weer vroeg dag morgen!!

• 16 Oktober 2012 - 21:49

Raimon:

hoi linda,

zo te lezen vermaak je je prima daar.
    echt super leuk om de verhalen te lezen.
    dus over een aantal weken kun jij ook met een koelkast op je hoofd lopen hahah.
    geniet er van en drink niet teveel je moet wel vroeg op.

groetjes raimon

• 16 Oktober 2012 - 22:05

Jose Bisschop:

Hallo Linda
    we waren verrast dat je al weg was, maar leuk dat je jou reis beschrijft, we zullen je deze periode volgen, en vinden het leuk om je verhalen te lezen, we wensen je daar veel plezier
    groet Hans en Jose

• 16 Oktober 2012 - 23:20

Hanneke:

Hey Linda,

Leuk om je eerste ervaringen te lezen, geniet deze week nog maar ff lekker voor je echt aan de bak moet daar ;-)

Groet'n Hanneke

• 17 Oktober 2012 - 11:53

Rick:

Dag Linda, of moet ik je nu Afia gaan noemen..?
    Moet eerlijk zeggen lig wel in een deuk om je verhalen, leuk hoe je het beschrijft!
    Geniet dr nog maar fijn van voordat je naar het gastgezin gaat.

Groeten vanuit het regenachtige Raalte, Rick

• 17 Oktober 2012 - 15:19

Marjolein :

Heyy Linda!

Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En volgens mij ga jij je vast wel vermaken al die weken. Je hebt een druk maar leuk progamma zeg! Zo leer je het land goed kennen.
    En we hoeven Robert ten Brink niet alvast in te seinen voor de kerstspecial dus? ;-)
    Veel succes en geniet ervan!!

Liefs Mayo

• 17 Oktober 2012 - 15:19

Marjolein :

Heyy Linda!

Veel succes en geniet ervan!!

Liefs Mayo

• 17 Oktober 2012 - 15:33

Jacqueline:

Hey zus, wat leuk om te lezen dat je het nu al zo naar je zin hebt daar.
    Hoop dat je zo blijft genieten van je reis.
    Heel veel plezier nog!!
    Dikke kus Jacq