3e dag Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda - WaarBenJij.nu 3e dag Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Linda - WaarBenJij.nu

3e dag Accra

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Oktober 2012 | Ghana, Accra

3e dag Accra, do's en dont's
Vanochtend werden we wwer vroeg gewekt om 06.30u. 7 uur zitten we aan het ontbijt. En om 8uur worden we opgehaald om excursies te doen. We maken lange dagen en we stoppen pas om 17.00u. Je krijgt een hoop informatie op een dag. Maar wel erg leerzaam. Gisteren begonnen we bij de tracy bags. Ze recyclen het plastic en daar maken ze weer tassen van, portomonnee's, rugtassen, boodschappen tasse, baby draagzakken ed. Ook kun je hier water kopen in plastic akjes. Dat recyclen ze ook weer om daar bijv, kleine tasjes van te maken of petten. We kregen een rondleiding in het gebouw waar ze dus afval recyclen en daar weer iets moois van maken. Een super mooie uitvinding. Van billboards maken ze bijv ook tassen, handtassen, sporttassen. Dat was mooi om mee te maken hoe ze dat daar doen. Daarna zijn we doorgegaan naar een lokale markt. Zo, je keek je ogen uit!! Wat groot zeg! je moet daar niet verdwalen want dan heb je een probleem. Je zag daar van alles op de markt. Fruit, etenswaren, kruiden, pannen, andere soorten levensmiddelen. ook zag je daar van die mega grote slakken. Ielll!! Daar maken ze slakkensoep van. dat vinden ze lekker. Ook zie je daar van die waterratten gebakken liggen. Bekkie wijd open, pootjes omhoog, om op te eten. Nou ja, ik ben daar niet zo van. Wat een menigte daar zo. Niet normaal hoe druk het daar is. Je ziet echt van alles. Ook kinderen die op de markt helpen met dingen op hun hoofd dragen zoals fruit, potjes kruiden. Echt zoveel om op te noemen. Daarna hebben we ff geluncht. Rijst met ei, zooo lekker. Rijst maken ze hier echt goed. En toen was het tijd om naar een andere markt te gaan. daar kon je allerlei souvenirs kopen. Ook heel groot. Je kunt daar leuke dingetjes kopen. Je hebt daar ok veel tekentalenten tussen zitten. wat maken ze me daar mooie schilderijen en tekeningen over Afrika. En het bijzondere is, ze tekenen mensen allemaal in het donker. Blanken mensen zijn ze dus niet gewend. En toen door naar Syto. Daar kregen we les over de gewoontes, normen en warden. wat je wel en niet kan doen in je gastgezin of in je project. dat was ook erg leerzaam. De Syto organisatie helpt ons goed. Je staat er dus echt niet alleen voor. je kunt altijd op hen terug vallen. Je leert zoveel over de cultuur, normen en waarden. En we kregen les over de gezondheid. Er kwam een dokter ons vertellen over de hygiene, malaria en andere ziektes en dat we beslist voorzichtig moeten wezen. We moeten ons continu insmeren met deet. dat is muggenspray tot 50%. Als je geprikt wordt door een malariamug dan ben je gewoon de lul. En dat wil je echt niet. Dus smeren, smeren en nog eens smeren. We mogen ook alleen maar in de zee zwemmen en niet in ee andere rivier of meertje. Als je dat wel doet heb je grote kans dat er een worm in je huid kruipt, vaak je been, heb je ook niet door dat, dat gebeurt. En dan ben je de pineut. Want dan moet die worm eruit. En daar wordt je niet vrolijk van. Zo'n worm kan wel 3 meter worden e in je lichaam groeien. Dus die gezondheidsles was wel erg interessant. Op een gegeven moment kakten we allemaal in. We hebben een aantal uurtjes in die schoolbanken gezeten. Je krijgt heel veel informatie. Maar zeker de moeite waard. Toen weer terug naar het Hostel. Ons avond eten gekregen en lag alweer vroeg in mn bed. Donderdag vertrekken we naar ons gastgezin om 05.00uur in de morgen. Dat wordt een lange dag. Het duurt ongeveer 5 tot 6 uur rijden met de bus voordat we in kumasi zijn.

• 17 Oktober 2012 - 20:16

Krissie:

Ha lin!

Klinkt super allemaal! Veel plezier en succes in je gastgezin morgen!

Xx

• 17 Oktober 2012 - 21:26

Thea:

Hoi Linda,

een paar dagen daar en al zoveel gezien. heel veel plezier en succes nog.

Groetjes Thea en de jongens

• 19 Oktober 2012 - 08:55

Ilona:

Hoi Linda!
    Ziet er indrukwekkend uit!!
    Ik blijf je volgen!
    XxIlona

• 19 Oktober 2012 - 13:46

Erna:

Hoi Lin, leuk de verslagen van jou avontuur in Ghana zo te lezen. Je maakt er vanalles mee, lees ik wel. Nu op naar je gastgezin, ik hoop dat het daar goed bevalt ik blijf je volgen. Nog heel veel plezier. X Erna